20091220

diari weekend.

aku baru je sampai uniten. balek rumah hari jumaat aritu. ari sabtu pegi kenduri kawen. sedap jugaklah makanan kenduri smpai aku makan half pinggan jek. aku pakai baju kurung kaler hijau. memang kene betul la dengan tema aritu. silap silap tetamu yang datang boleh expect aku lah sedara sepapat pengantin pempuan, padahal yang kawen tu kawan kakak aku masa kat poli dulu.
tu pon aku tataw nama, tapi aku sempat la salam dea and cakap tahniah. yang aku tak paham nye asal kakak tuh nangis time kitorang nak amek gambar ngn dea. time tu dea tga peluk makcik dea. takkan dea nangis pasal akad nikah pagi tadi. maybe sisa sisa kesedihan dea terlalu banyak dan boleh dibawa sampai ke petang. husband dea pulak satu, tak reti2 nak pujuk. boley lek je pose amek gamba sebelah dea. haha. ape la lu ni bro. huhu.
before aku balik uniten, aku bangon pagi2 tolong mak aku masak.kakak kakak aku duk buat tahi mata ag kat dalam bilik.haha. pergh. penat jugak la. kemas kemas barang aku lagi. tapi mak aku masak sumpah sedap sampai menjilat semua jari. time tu la aku rasa sedih je nak balek uniten. ye ah. aku kan salu cakap makanan kat uniten xsedap doe. tak memenuhi slera tekak aku. certain2 je yang best. huhu.aku rasa nak tergelak je tgok mak aku perli kakak aku yang bangon kul 12 tengahari. "hai, selamat pagi". kakak aku cuma boleh tersengih kambing. abah aku tak marah pulak hari ni. salunye kalau aku bangon lambat, kompem dapat lecture panjang gila. sampai aku rasa nak mandi lama lama dalam bilik air tuh.ape ni bah. ini tidak adil! XD

time nak meninggalkan umah aku la time paling sedey. tp aku xpena nanges lagi la. ego kan. haha.nak wat cane. tp dalam hati Tuhan je la taw. tapi part paling best kalau aku nak balik, mak aku mesti kasi duet banyak2. haha :P. sayang mak lebih. and mesti abah aku ckp . "kalau tak cukup, nanti abah kasi la lagi"
.wieee~
abah aku mmg terbaek. hihik. tapi aku agak menyesal la bila aku tolak offer mak aku yang nak kasi duet lebih lagi time aku nak blah. ahhhhh. asal aku baek ssgt! hahahhaa :P.

ok, sekarang aku dah mula rendu mak n abah aku balik ;(

XOXO,
JAJA KAREN OO.

4 comments:

afiq ohh afiq said...

geli je homesick.. haha..

JJ KRN said...

eley kau pon sama jugak kan. haha

farrah said...

jum balik pahang semula

JJ KRN said...

jum jum , heeeeee