20100922

Ha - ti,



Hati. Dalam banyak banyak hal dalam dunia ni, mostly depend dekat hati.Siries.Kau kena maki dengan orang.Kau sakit hati.Kau sakit hati dengan orang.Kau makan dalam.Kau suka seseorang.Itu semua kata hati kau punya kerja.Kau cintakan seseorang yang tak cintakan kau,itu juga kerja hati.Kau cintakan seseorang yang bukan kau punya, itu juga kerja hati.Kau dicintai seseorang,itu juga kerja hati.Tapi berapa ramai antara kau kau semua, yang dapat dan rasa apa yang hati kau rasa? Berapa ramai dari kau kau semua yang betul betul percaya dengan kata hati sendiri? Berapa dan berapa tepatkah kata kata hati kau kau semua?

Hati gents dengan hati ladies sangat lain.Perempuan.Bila cerita pasal hati perempuan,fo sure, semua akan kata, hati perempuan itu lembut.Cepat melalak.Cepat kasihan.Cepat melting.And sensitive dengan any situation yang berlaku keliling life dorang.Dan hati perempuan lebih kepada sesuatu yang perfect.Hati lelaki penuh dengan ego.Penuh dengan persoalan yang tertinggal.Mostly lelaki tidak berapa sensitive dengan hal hal keliling.Sebab itu dorang dorang agak lem kalau cerita pasal hati.Perempuan lebih banyak merasai kesakitan.Sakit yang sukar nak diterangkan by words.Dan trust me, hati itu benda yang paling tidak boleh dipaksa.Sirius,makin kau paksa,makin kau rasa sakit.Makin kau pretending makin kau akan rasa terhiris. Makin kau plastic, makin bernanah hati kau.
Jangan pretend kau suka kalau kau memang fuck benda tu.Jangan cakap kau cinta kalau benda memang tak boleh masuk dalam jiwa.Sebab apa?Kalau kau pretend , secara tak sedar kau kau semua dah bully hati yang satu lagi. Kau dah buat dia rasa macam shit.Kau tipu dia hari hari.You just being a liar.Liar tahu liar? Kau seksa jiwa yang lagi satu sebab hidup ini karma, at the end, dia akan tahu juga apa kau rasa selama ni.Life is karma bitch.Jadi kat sini aku nak cakap, dont force your hearts.It ruins everything.Hati kau, kau tolak tepi dulu.


*post agak barainess.

2 comments:

Kc Kasedah said...

yang penting,hati ayam sedap :)

EIJABEBEH said...

hati barai mcm mane?