20110616

#17 things i hate..:)

Untuk membuang masa yang tersisa sambil menunggu azan maghrib berkumandang sekejap lagi,saya habiskan masa saya disini.Kalau kamu pandai dan tidak lembab mesti tahu mengapa saya menunggu Azan maghrib,Sudah tentulah saya berpuasa ye kawankawan.Kepada para gadis dan cewekcewek jangan la buatbuat lupa puasa yang harus diganti ye.Ramadan pon tak lama je lagi nak menjengah kita.Puasa ni lagi satu,bagus untuk orangorang yang berjimat contohnya : Budak ptptn yang tak masuk masuk lagi duit elaunnya.Mesti terpikir nak makan maggi je kan harihari sebab nak saving duit.Eheh.Bak kata pepatah,puasa adalah diet yang paling bagus,alah,lagipon kita kan disunatkan puasa isnin dan khamis.:)


So disini saya listkan bendabenda yang kurang gemar/menyampah/damn/kurangsuka/wtf/mintak pelempang/mintak kene maki laju2/dan seangkatan dengannya.

  1. Customer yang kurang serious dalam proses mengorder.Kejapkejap nak A kejapkejap nak B,lepas tu demand lebih.Kejap nak Uniqlo,kejap nak Topman,Kejap nak Cap Ayam..eehh?.Ya,saya tahu customer always right.Tapi kalau customer yang jenis gini,bukan always right.Ini ALWAYS KELING namanya.Menyampah tahu menyampah.
  2. Jenis yang berkira/kedekut/taknak kasi pinjam tapi kantoi busuk/dan sebagainya.Contohnya : Jenab nak pinjam shawl Peah yang kaler biru.Tapi Peah kata tertinggal kat rumah masa cuti sem haritu.Tuptup esok pagi pergi class nampak Peah pakai shawl yang sama.Jenab nak marah pon takleh nak kata apa.Lempang kang bisu juga si Peah tu.Pengajarannya disini,aku takkisah kau nak tipu,tapi bila nak jadi penipu,sila jadi pandai dahulu....:)
  3. Kena skip class sebab takde kereta.Huahua.Bukan nak demand ke apa,tapitapi ade sebab benda ni,hanya saya dan Tuhan saja yang tahu.Saya berharap dengan kembali nya saya ke rumah pada minggu hadapan,dapatlah saya bawa balik kereta kuda ituuuu~Haih,sabor jelah.
  4. Repeated questions.Contohnya : "awak dah makan?kat mana ni?buat apa?'' dan saya pon jawab blablablabla.dan ko pon bongok tanye dua tiga kali soalan yang sama lepas tu.Ko taw kan aku taksuka orang tanya benda yang sama BANYAK KALI.boleh stress tahu tak.stress.
  5. Coselaw( betul ke aku eja ni?) ala,menatang yang sayur2 ada mayonis dekat kepsi tu.Serious aku tak boleh bau bende alah tu.Rasa macam kene torture mentally.Rasa nak muntah.Rasa loya semacam.Aku taktahu la kenapa akak aku boleh rileks je hirup2.Yucks!
  6. Lelaki tak pakai baju.Lebih2 lagi yang boroi.Geli tahu tak.Aaron Aziz excluded ok.Dia dimaafkan.Harharhar.
  7. Lelaki botak.GELI! :X
  8. Perempuan kurus tp cakap dia gemuk.Rasa offended disini.Kau nak perli aku ke apa sebenarnya?
  9. Sayur yang bernama : Peria. Saya rasa saya tak wajib terangkan kenapa.
  10. Ketidakbebasan : Kadangkadang aku rasa rimas kalau orang asyik tanya aku dekat mana.RIMAS.
  11. Amir RajaLawak. Apa?Takkenal?Alah yang seringkali mencarijalan untuk dimaki setiap kali perform dekat Maharajalawak tu.
  12. Lelaki yang memukul aweknya.So dayus!
  13. Orang2 yang menangkuk di air yang keruh.
  14. Panas terik.
  15. Double standard people.
  16. Kelingakelinga yang bising dalam lab tadi.Ko ingat lab ni club malam?
  17. Being broke.

1 comment:

Azira Y said...

woi. peria goreng feveret aku kot! haha. ko kene mkn peria mak aku buat. sedap!